Orasul eroilor. Batalia de la Podul Jiului. Cronica ilustrata

Publicat de: Princeps Publishing

60.00 Lei

Mergi la magazin Anunta-ma cand pretul acestui produs scade!
Adresa de email nu este corecta!
Trebuie sa fiti de acord cu notificarile!

O remarcabila fila de istorie pe care armata a vrut-o uitata de peste un veac.

Subiectul cartii ne introduce pe rand in atmosfera Primului Război Mondial. Foarte bine documentat, cu trimiteri spre lucrari de referinta care argumentează iscusit subiectul, volumul vine ca expresia unei recunostinte pe care o datoram eroilor de la Jiu dincolo de contextul aniversarii Centenarului Marii Uniri. Sursele citate, bogate ca numar, din arhive militare si civile, din lucrari publicate, articole de presa, facsimile si fotografii din diferite colectii muzeale si particulare, arata ca si aceasta carte a avut nevoie, la randul ei, de o adevarata batalie pentru documentare. Un sacrificiu de timp, de investire personala si de traire profunda, menit sa intregeasca remarcabila fila de istorie a Bataliei de la Jiu prin adaugarea unor noi substraturi si prin rememorarea datoriei de a ne onora eroii oriunde in lume, intrucat acestia ne aduc aminte ca idealurile pot fi, intr-adevar, atinse – si in aceasta viata, si dincolo de ea.

„Cronica ilustrata” despre „batalia de Podul Jiului” a inceput să prinda contur prin redescoperirea unor documente, intre care Decretul Regal numarul 2253 din 3 august 1933, cand Majestatea Sa, Regele Carol al II-lea, decoreaza Targu Jiul cu medalia „Virtutea Militara” de razboi clasa I  „pentru unitatea de simtire, pentru sacrificiul si curajul deosebit de care a dat dovadă populatia acestui oras, care a luptat alături cu trupele, infruntand navala inamicului pe Valea Jiului” .

Nu vom uita niciodata ca  la 14 octombrie 1916, copiii, femeile, batranii au invins, cu arme din muzeul orasului, cea mai bine organizata si dotata armata germana. Vazandu-i pe invingatori, prizonierilor bavarezi nu le venea a crede ochilor că acestia au obtinut victoria de la Podul Jiului, un moment-cheie al operatiunilor din zona, intrucat, inainte de toate, salvasera gara orasului, important obiectiv strategic pentru retragerea in ordine a trupelor, civililor si materialelor de razboi.

Cartea Orasul Eroilor - Batalia de la Podul Jiului  ofera cititorilor un prilej de bucurie si reale emotii, autorul carții reusind in chip remarcabil sa documenteze plasarea urbei in postura de ORAS-EROU, recunoscuta plenar de presa de peste hotare sau de personalitati precum generalul Henri Mathias Berthelot, suveranul Romaniei Carol al II-lea, sculptorul Constantin Brancusi s.a.

General
Anul 2020
Autor Adrian Tudor-Draghici, Andrei Tudor-Draghici