De la Socrate la Wittgenstein: Gandire, critica, argumentare si comunicare

de: Grigore Spermezan

Publicat de: Didactica si Pedagogica

Anunta-ma cand revine pe stoc!
Adresa de email nu este corecta!
Trebuie sa fiti de acord cu notificarile!
"Descins din tinuturile Nasaudului (Nimigea de Sus), Grigore Spermezan este licentiat al Facultatii de Filosofie din cadrul Universitatii Bucuresti, cu un doctorat in specialitate luat ulterior in cadru aceleiasi institutii de invatamant superior.   Alaturi de Constantin Cotot, Pavel Filip si Florian Roatis, el este coautor al lucrarii didactice Economie – ghid pentru elevi si profesori (Editura Risoprint, Cluj Napoca, 2000), fiind si semnatarul cartilor de autor Introducere in gandirea unor mari filosofi (Editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 2003, reeditata 2006), America la ea acasa (Editura Pro Transilvania, Bucuresti, 2006) si Ratacind prin tranzitie – articole si eseuri (Editura Univers Stiintific, Bucuresti, 2012).   Lucrarea de fata, De la Socrate la Wititgenstein: gandirea critica, argumentare si comunicare poate fi pusa sub indemnul mereu actual al lui René Descartes, acela de avea curajul de a ne folosi de propria capacitate intelectuala pentru a analiza realitatea in care traim, luand astfel cele mai bune decizii. Intr-o lume in care irationalitatea ne pandeste din multe parti, „gandirea inteligenta” (smart thinking) poate fi un reper fundamental si un element de stabilitate in criza valorilor pe care o resimtim.   Sau, asa cum se arata in Cuvant inainte, „A gandi critic, a gandi istet, a gandi inteligent nu inseamna sa devii o alta persoana, ci doar sa-ti perfectionezi aptitudinile pe care deja le detii, analizand mai profund aspectele complexe ale lumii in care traim, intelegand si procesand mai bine informatiile, comunicand mai convingator. In aceasta consta rationalitatea gandirii critice, dar si valoarea ei intrinseca” ." (Conf. univ. dr. Florian Roatis )
General
Anul 2016
Autor Grigore Spermezan